Populære bådtyper i perioden 1974-1995

Maritime Liagri har i årenes løb hjulpet mange kunder med at hente deres drømmebåd hjem og nedenfor kan du se hvilke bådtyper, der har været mest populære

Nidelv 24 / Nidelv 26/ Nidelv 28

Saga 24/25/27 AC

Viksund 660 / 770 / 880 / 900 Futura / 31 

Scand 25 Classic / Baltic / Atlantic

Fjord 21/ 880

Nimbus 2600 / 28 3003

NB 820 / 870 / 8700

Viknes 880 / 1030 / 1080

Viknes 880 / 1030

Skilsø 23

Master 740

Askeladden 705 / Z8

Flipper

Skipsplast

Biam 660/800

Bella Falcon Fantino

Maritime Liagri gør det nemt at importere din brugte båd fra udlandet

Køb af brugt båd

Maritime Liagri er din ekspert, når det omhandler import af brugte både fra Norge, forhandler kontrakter og tester både i Norge, for forhandlere så vel som private. Transport hjem tager vi os af på rimeligste måde og det måtte være på skib med bil eller med kaptajn som sejler båden. Vi sørger altid for at båden er dækket med rigtig forsikring under transport, dette er vigtigt, da transportforsikringer er begrænset til ca. 25,-/ kr pk.








Læs mere

Transport af både

Transport af både udfører vi på flere måder, alt efter størrelser afstande samt årstid. Det er lidt et puslespil at få en båd hjem til rigtig pris, om den skal køres eller sejles vurderes i hvert enkelt tilfælde. 

Vi bruger kun danske vognmænd på vejen, og chaufører som kører fast i Norge, de kommer primært fra Uni-Way i Ålborg. Der kører mange biler i Norge, men få kan eller vil transportere både, til de priser danske købere er villige til at betale, dette ved vi alt om. 

Fragt på skib er et alternativ for både som er over 3 meter i bredden, da det kræver følgebil i Norge. Nogle steder i Norge er også sjældent besøgt af åbne trailere og dermed er skib et enkelt valg, vi sejler ikke både i perioden 15/11-1/3 ,hvis der er kaleche på dem. 

At hyre en kaptajn kan svare sig i visse tilfælde, hvis det er et alternativt foreslår vi selvfølgelig dette. Her kræves fagfolk, da en rusketur i på Skagerrak gør noget med det som er i tanken. Et utal af danskere har måtte hentes ind med motorstop, det hører vi ikke så meget om, men det er ikke billigt og tager tid. Der er ingen fordel ved at sejle hjem for, at snyde for momsen, det går sjældent godt og vi ved om danskere som sidder i fængsel for dette. Vi ved om et tilfælde, hvor gamle kvitteringer blev genbrugt, men Toldvæsnet har helt styr på dette og er fokuseret på, hvem der gør hvad. 

 
 








Læs mere

Proces

Vi indgår i en dialog med sælger og bistår med hele processen, alt fra købskontrakt til levering. Det psykologiske ved opstart af forhandling med nordmænd er meget afgørende. Udspil som “hvad er din bedste pris” bringer dig ikke langt i en handel. Norge er et langstrakt land og mentalitet samt dialægt skifter mange gange både opover , men også fra øst til vest, respekt og viden om dette er grundlag for en god handel.








Læs mere

Moms og fortoldning.

 

 Der siges meget om dette i bådgruper på Facebook, men meget enkelt så er der moms på alt som skal ind i Eu, så moms på alt fra Norge, igen fritag på grund af alder. Told 1,7% kommer på tale, hvis båden er under 7,50 meter og dermed ikke betegnes som søgående.

Indførsel af fritidsbåde pålægges 25 % moms og evt.told  ved import fra lande udenfor EU, herunder Norge. Fra Sverige og Finland er der ingen afgifter som pålægges, import til Grønland er momsfrit uanset hvor varen kommer fra. Hvis en båd er bogført i et Norsk firma, kan du kræve afslag på momsen hos køber, som da vil kræve bevis for båden fortodes ind i Danmark. Hvis du køber en båd af Norsk forhandler som ikke sælger i kommision, kan du forhandle afslag for avancemomsen ved eksport.








Læs mere